onsdag, december 19, 2012

När det tar en annan vändning

Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Som det brukar heta.

Och så är det nu.
För mig.
Och i alla fall ett halvår framöver.

Idag skrev jag under papper på att gå upp i arbetstid. På det stora företaget.

Och så är det med det. Egentligen varken mer eller mindre. Av olika anledningar behöver det få vara så nu.

Stilla Tankar lever vidare. Jag kommer fortfarande att jobba med klienter och hålla yoga. Men jag kommer inte att utöka verksamheten det kommande halvåret, som det var tänkt.

Det är med sorg i själen och en stark känsla av att gå emot min innersta vilja. son jag gör det här. Men samtidigt är det inte hugget i sten och för alltid mitt öde (även om det känns så just nu). Det är bara ett halvår. Sex månader av mitt liv.

Det blir bra.
Det blir det alltid.

10 kommentarer:

  1. Det blir bra.
    Innerlig kram och omtänksamhet, vackra vackra Maria!

    SvaraRadera
  2. Var sak har sin tid och händer av en anledning. Det kommer att bli jättebra och du kommer säkert snart märka varför det behövde vara så här just nu.

    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så, att det mesta har en mening. Även detta. Jag försöker vila i det.

      Radera
  3. det blir det alltid. och du tar inga dumma beslut, vännen. bara beslut som kan kännas knasiga men som har en mening.
    det kanske var såhär det skulle bli just nu.
    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beslutet är helt rätt, på ett sätt. Men otroligt fel på ett annat.
      Men jag vet att det är precis så här det ska vara just nu. Kram tillbaka!

      Radera
  4. Tänker att allt finns kvar. Just nu gör livet en krumelur, allt är som det ska. Må gott kära Maria°

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, livet har gjort en rejäl krumelur just nu, men så får det vara. Kram Annika!

      Radera
  5. Bra tänkt, allt ordnar sig! Må så gott och ha en fin jul! Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!