måndag, juli 29, 2013

Yogaretreat - dag 3

Jag lär mig mycket.
Om min egen yoga och om andras.
Samtidigt försöker jag göra veckan till vad den är - en retreat, inte en teachertraining.
Jag vill uppleva mer än att fastna i att lära. Sedan går de hand i hand i yogan men ni förstår kanske vad jag menar, det är så lätt att fastna i tekniktänk och inte bara flowa med.

Så jag försöker flowa med och sedan samla ihop mina tankar på kvällen då jag skriver ned dem i min yogabok.

Jag vill vara elev men samtidigt samla erfarenhet och inspiration till höstens klasser.

2 kommentarer:

  1. I hear you.
    Det är en svår balansgång.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan jag sakna så som yogan var innan jag gick min utbildning. När jag liksom bara yogade. Nu hör jag ständigt min egen eller någon av mina lärares röst tyst inom mig som påminner om linjering och fotens placering.

      Radera

Tack för just din tanke, den är viktig!