lördag, augusti 24, 2013

Den lider mot sitt slut - semestern, sommaren

Det var min allra sista semesterdag igår. För att njuta fullt ut av dagen och för att tacka sommaren som varit så tassade jag ur sängen tidigt, tidigt och gav mig in till stan och Atmajyotis nya lokaler på Sigtunagatan. Jag ville yoga in shalan innan jag ledde min första klass där idag.

Det var magiskt, både att yoga in shalan och att vara där, i de nya lokalerna, de är så fina, fina.
Efter mysoretimmarna promenerade jag till Vurma, på gatan bredvid och sjönk ner med en riktig lyxfrukost.
Jag skulle kunna börja varje morgon så. Möta dagen med yoga och frukost ute. Inga problem. Någon gång hoppas jag att det blir så.

Idag var jag tillbaka på Atmajyoti. Som lärare, yogini och stolt deltagare i invigningen av lokalerna. Jag höll en introduktionsklass i solhälsningar och efter den gjorde vi 108 solhälsningar tillsammans ackompanjerade av flöjt, cello och sång.
108 är ett heligt tal där

1 står för ett ting
0 står för ingeting
8 står för allting

Och så mingel med kollegor och lärare, nya och gamla yogis och en massa kramar och leenden.

Det var ett fint avslut på min semester och otrolig kick inför hösten.

Wiho, nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!