söndag, november 10, 2013

En dag av energi

I lördags fylldes Mamitas lokaler med energi i alla dess former. 
Under tre timmar fick våra deltagare möjlighet att djupna i sin egen längtan efter rätt energi i livet. 
Vi yogade, andades och tankeövade.

Tanken var att deltagarna skulle få med sig ett frö att så vidare i sitt eget livsväxthus. Ett frö om hur de går vidare med att prioritera i livet. Vi kikade vidare på vad energi är, vilken energi som finns och ska finnas och vilken vi vill undvika att få in i livet. Och också vad vi kan välja bort. Och med hjälp av psykosyntesövningar fick deltagarna möjlighet att utforska olika delar i sig själv för att kunna ta sitt nästa steg.

Det var tre magiska timmar. Efteråt stannade fler kvar och hjälpte oss att rensa frukt-och smoothiebuffén och småprata. 

Det var första gången som jag och min kära vän Ulrica jobbade tillsammans. Vi kommer definitivt att göra det igen. Vi kompletterar varandra bra och vill åt samma håll. Vi har vetat sedan första gången vi träffades, den där kalla februaridagen för sju år sedan, att vi skulle jobba tillsammans. Nu var stunden inne. 
Jag hade min tyngdpunkt i yogan och andningen och Ulrica tog psykosyntesdelen. Och så sammanfattade jag allting på slutet. 

Så efter årsskiftet kör vi igen. Samma tema. Samma upplägg, men med mer fokus på det nya året 2014. Håll utkik efter datum redan nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!