onsdag, november 28, 2007

Välförtjänt paus

När jag gick ut från lägenheten igår eftermiddag var det första gången på väldigt länge som jag tyckte att det var skönt att komma hemifrån.
Det är nästan skamligt att säga det, men jag längtade bort, ut, därifrån.
Efter flera dagars hostande, en natt med feber och två dagar med en intensiv ettåring kände jag jag att jag behövde andas. Ordentligt.
Och det gjorde jag.
I skolan.
Och nu är den avslutad och klar. För den här omgången. Efter de två grundläggande åren.
Efter årsskiftet går jag vidare. Och utbildar mig till samtalsterapeaut.

Då är tanken att jag ska finnas där för alla andra stackare som också går hemifrån och andas ut.

11 kommentarer:

  1. Så himla härligt att du tar det steget! Du kommer bli den bästa samtalsterapeuten ever!

    Tack gode gud för såna som du, som finns till och lyssnar...

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Istemmer - nå 'kjenner' jeg deg bare igjennom bloggmediumet men jeg er overbevist om at du kommer til å bli en aldeles fantastisk samtaleterapeut.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad spännande. Vad och var har du läst nu? Jag vill ju också börja plugga så småning om. men jag velar fram och tillbaka om VAD jag ska plugga.
    Inspirera mig! :-)

    SvaraRadera
  4. härligt att bli klar med nåt! och spännande att påbörja nåt nytt!

    SvaraRadera
  5. Sandra - åh, tack snälla! Men den bästa samtalsterapeuten ever är nog L. Tycker jag. Drömmen är att bli som henne. Lika varm, klok och ödmjuk

    Min norska vän - åh, det närmar sig för dig, det ska bli SÅ spännande att höra om hur det går. Om du vill och orkar får du jättegärna skicka en bild på underverket till min mejl, jag är så nyfiken. Och håller alla tummar och tår!
    Tack för fina ord!

    Attle - jag pluggar till samtalsterapeut/organisationskonsult på Huma Nova (humanova.se)De har en rad spännande utbildningar inom psykosyntesen. Utöver det har jag journalistutbildning och lite allmänt hopkok :)

    frida - ja, jag blickar framåt nu, det ska bli så GRYMT spännande!

    SvaraRadera
  6. Grattis till att en så stor del av utbildningen är klar!

    SvaraRadera
  7. Instämmer med övriga kommentarer!

    Min blogg: www.jagochmittbarn.wordpress.com

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att en till etapp är avklarad och lycka till med dina fortsatta studier! =)

    SvaraRadera
  9. e - tack så mycket!

    Jag och mitt barn- hej, tack för kommentar. Ska kolla in din blogg vid tillfälle :)

    Annasv- ja, det är alltid skönt när det går framåt. Men nu är jag grymt taggad inför fortsättningen. Verkligen. Tack!

    SvaraRadera
  10. Grattis! Vilken skön känsla det måste vara, och så roligt att ha något att se fram emot, något som du verkligen brinner för!

    Hoppas att du och dina systrar får en kul helg tillsammans. Jag kommer också upp, så vi kanske springer på varandra i yran ;-)

    SvaraRadera
  11. Louise - såg din kommentar först nu. Så jag svarar lite sent. Vet inte om vi sprang förbi varandra någonstans, men det är absolut troligt.
    Och ja, jag fick en alldeles utmärkt rolig helg med mina systrar.
    Tack för grattis!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!