tisdag, januari 15, 2008

Imorgon smäller det!

Vi byter roller nu. Mannen och jag. På lika villkor.
Det hans tid med Signe. På deras sätt. Inte mitt.
Det är hans hem och vardag, med hans rutiner och tillvägagångssätt.

Och det är min tid av jobb. Av tidiga morgnar, bilkörning och trängsel. Skola och träning.

Så - efter två dagar i Rörstrandslägenheten, med yoga. meditation, reflektion, långpromenad vid Karlbergs slott, Maja Lundgrens "Myggor och tigrar", ett tandläkarbesök, shopping på Plagg (Odd Molly-kofta och halsband från Miss Dee) latte och veggomat (och lite för många av M:s goda chokladpraliner) så är jag redo.

Imorgon börjar jag jobba!

14 kommentarer:

  1. Lycka till, jag ska hålla tummarna!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Låter som en bra "sista" dag. Men satan, Odd Molly är ju svindyrt! "Myror och tigrar" är min nästa bok på vill-läsalistan, men jag väntar på pocketutgåvan. Berätta gärna mer när du läst klart.

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Hoppa du känner dig laddad...

    SvaraRadera
  4. You go girl! Det kommer att gå bra. Spännande att höra hur det går för M och Signe när de är själva hela dagarna.
    Vi ses och hörs!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga dagar! Jag har också köpt en Odd Molly (mönstrad midnattsblå), den fungerar bra att jobba i. Ha en bra dag imorgon. Och om det känns jobbigt så tänk att första dagen är lite på låtsas :)

    SvaraRadera
  6. Lycka till imorgon! Det låter som du har haft härliga dagar för dig själv vid kanalen. Även om du kommer längta, så glöm inte att njuta av att äta lunch med vuxna människor. I en hel timme. Lite fantastiskt ändå:D

    SvaraRadera
  7. Lycka till första dagen på jobbet vännen! Jag ska tänka på dig! När jag läste om din föräldralediga tid insåg jag verkligen hur underbar den här tiden är! Jag kommer att sakna tiden hemma med Wille när det blir min tur att börja jobba. Jag är så glad för den tid jag får vara hemma med honom. I Englad får man bara vara mammaledig några veckor. Inte klokt ju! Annars mister man sitt jobb. Jag hoppas att dina önskningar går i uppfyllelse! :-) Dumburken här har fått allt mindre tid och det känns skönt! :-) Det ska bli spännande att höra om Signes tid hemma med mannen din! Du har nu laddat ordentligt hör jag inför morgondagen :-). Imorgon ska småbarnsmamman återgå till att bli yrkeskvinna. En ny kvinna i ny frisyr med nya perspektiv på saker och ting. Spännande! Ha en riktigt bra dag på jobbet! KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Instämmer med övriga; Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Lycka till!
    Jag tänker på dig lite extra idag.
    /C

    SvaraRadera
  10. Även jag tänker på dig lite extra idag! LYCKA TILL!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  11. Du är klok som en bok du, Maria - som unnar dig två egna dagar innan ekorrhjulet drar igång. Respekt! Sänder en lycka-till-på-jobbet-kram till dig, och en lycka-till-i-hemmet-dunk-i-ryggen till Mannen. Middagen står väl på bordet när du komemr hem ikväll!? :-)

    SvaraRadera
  12. Jessica och Jolla- tack så mycket!

    Kajsa - ja, Odd Molly är svindyrt. Men koftan var så grymt snygg. Och imorgon får den följa med till jobbet.
    Myggor och tigrar är en annorlunda bok, men kulturskvallret är hemskt intressant. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att Maja Lundgren är ganska paranoid.

    Fröken Fräken - tack!

    Edvins mamma - ja, det ska verkligen bli spännande att se hur mannen och Signes dagar blir. Men som sagt, det är hans rutiner nu, jag ska försöka att inte lägga mig i. Kram till dig

    e - jag vet, första dagen är verkligen på låtsas. Eller rättare sagt, hela den här jobbbiten känns som på låtsas, jag är ju Signes mamma ju, på heltid. Eller hur var det nu igen :) Min Odd Molly är röd och vit, lite lusekoft-stuk på, hemskt söt.

    Anna ser dej - självklart ska jag äta lunch i en hel timme med vuxna. Ganska många gånger faktiskt. Men några dar i veckan kommer jag bara att göra det i en halvtimme för att få lite extra tid med Signe

    Mitt liv precis som på film - ja, tiden som föräldraledig är verkligen speciell och unik. Och vi är otroligt priviligerade i Sverige. Det är nog det bästa vi har, föräldraledigheten.
    Kram till dig

    Intressesmurfen och Attle - tack!

    C - Åh tack, vad gullig du är!

    Annasv - tack snälla du!

    Min stora lilla värld - klok som en bok vet i tusan, men skönt var det, att få tid att bara vara själv.
    Och japp, middagen stod på bordet när jag kom hem! Kram

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!