söndag, januari 13, 2008

Om jag får önska...

..så ser mina dagar ut såhär i fortsättningen:

Jag vaknar strax innan sex och smiter upp och mediterar en kvart, tjugo minuter, i tystnad.
Jag gör mig i ordning, äter frukost, klär på mig (kläder som jag lagt fram kvällen innan) och är hemifrån strax efter sju.
Jag börjar jobba vid halv åtta.
Jag äter veggolunch och jobbar in en halvtimme några dagar i veckan. De dagar jag tar vanlig lunch eller längre lunch går jag en långpromenad, uträttar ärenden i centrumet strax intill kontoret eller träffar en vän på lunch.
Jag slutar klockan fyra.
Jag är hemma halv fem-kvart i fem.
Jag får lyxtid med Signe tills hon går och lägger sig strax efter sju.
Jag och mannen bojkottar teven och får en massa tid för läsning, sex och grönt te-drickande.

Dream on...

19 kommentarer:

  1. Vadå dream on? Det där lät ju jätte bra! Det "enda" som lät jobbigt var att gå upp så galet tidigt. Resten fixar du! Du kanske kan göra lite olika från dag till dag. Jag ser fram emot din rapport under veckan...

    SvaraRadera
  2. Låter härligt! Är mannen bara med på det så.......

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej,

    upptäckte din blogg för ett tag sedan och började läsa. Gillade det jag läste och fortsatte. Igår hade jag läst ikapp. Hoppas du fortsätter trots att du börjar jobba.
    Lycka till med jobbet!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att du lyckas med de goda ambitionerna. Ha bra "laddningsdagar" nu och lycka till med jobbstarten när det är dags.

    SvaraRadera
  5. Det är nog bra att börja med att man har en dröm och önskan. Lycka till! Visst går det där!

    SvaraRadera
  6. Underbart! Även om kanske inte alla dagar blir så där så kommer du säkert ha flera och dom kommer du kunna leva på länge.

    SvaraRadera
  7. Det låter som en bra plan som inte vore omöjlig att genomföra. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Bra att ha en plan! Jag har nu jobbat 1,5 vecka (plus en vecka före jul) efter mammaledigheten och tycker jag börjar komma in i det. Det gäller att hitta balansen i tillvaron, det är inte lätt, men att göra en plan som du gör tror jag är smart.
    Lycka till med jobbet!

    SvaraRadera
  9. går veggoluncher snabbare än vanliga? ;-D
    Låter väl kanon, får vilken renlevnadsmännisa som helst att få dåligt samvete ;-)

    SvaraRadera
  10. Jag är alldeles säker på att det kommer att bli precis just så :-)

    Dikten du skrev till Signe är helt fantastiskt vacker... Vilken fin mamma du är!!

    Tack igen för senast, det var så mysigt att ses!

    Många kramar till dig och Signe från mig och Nora :-)

    SvaraRadera
  11. Klart att det kommer gå hur bra som helst! Bojkottad TV låter hur smart som helst. (sex är mycket bättre!)

    Kram på dig, underbara Maria!

    SvaraRadera
  12. Låter som bra mål för din vardag! Så klart kommer du inte att uppfylla alla varje dag (jag måste få tro att du nån gång ibland äter dålig mat till lunch, låter bli att träna eller degar i soffan framför något skit-program), men jag tror att du kommer kunna uppfylla fårvånansvärt många av dessa mål förvånansvärt många dagar :)

    Hoppas du får två underbara dagar i tystnad och i sällskap av dig själv nu innan du ska börja jobba igen! Du kommer kunna jonglera med jobb, barn och egentid så galant att alla blir avundsjuka.

    Jag tror på dig!

    /C

    SvaraRadera
  13. har inte hunnit lämna några kommentarer på ett tag men jag måste säga att du har skrivit många fina, tänkvärda inlägg den senaste tiden.

    Lycka till med allt!

    kram,
    annas

    SvaraRadera
  14. Det är bra att ha ett mål och en önskan. Hoppas ditt 2008 blir fullt av sådana här dagar!

    SvaraRadera
  15. jag tycker det låter som fantastiska dagar!!! och jag tror helt o fullt att du kan genomföra dem oftast.
    och tänk...snart är det ljust på kvällarna...då känns dagarna längre, och snart är det varmt igen...och då kan ni sitta på balkongen och ha sex...eller, jag menar dricka vin :)
    jag tror att vi iaf har turen att gå tillbaks till jobbet på "rätt sida" av året.
    hoppas du har ett underbart sista dygn nu, o att du tar hand om dig precis som du tänkt!
    stor kram o lycka till nu!!!
    ///arvids mamma

    SvaraRadera
  16. Raggar röster :-)

    Annas Kaos for president!

    Vote here

    http://www.alltombarn.se/aktuellt/rosta-fram-manadens-barnblogg-1.5763

    SvaraRadera
  17. Happy Muffin - jo, men du vet hur det är. Istället för att gå upp tidigt så snoozar jag. Istället för att veta vad jag ska ha på mig stressar jag runt och tycker att jag inte passar i något. Istället för att komma tidigt till jobbet kommer jag sent. Och istället för veggolunch blir det en fet pizza. Sen blir lunchen alldeles för lång, jag måste jobba längre, hamnar i bilkö och kommer hem alldeles för sent. Och så är det Grey´s på teven. Eller Desperate Housewifes. Eller....
    Och håll utkik, rapport kommer

    Intressesmurfen - mannen är med på det mesta. Eller rättare sagt, allt det här är han definitivt med på :)
    Och vad roligt att du läst hela min blogg, sånt gör mig alltid impad. Och jag ska försöka fortsätta blogga även om jag jobbar, jag hoppas att jag hinner

    e - tack! Och tack detsamma. Nu verkar det dock som din första dag gick riktigt bra, härligt!

    Minna - japp, en bra början är det. Sen får vi se hur det går och slutar :)

    Camilla - ja, det är lite så jag tänker, att jag har en målsättning och de dagar jag lyckas får bli bonus, liksom. Fast ambitionen är att lyckas de flesta av veckans jobbdagar.

    Frida - tack, jag hoppas också att planen går att genomföra. Men det handlar ju om vilja och lust.

    Kristina - vad skönt att du börjar komma in i jobbet. Man gör ju det, så småningom. Och det är ju just balansen jag drömmer om att hitta. Jag hoppas att jag lyckas

    Attle - javisst, visste du inte det ;)
    Haha, nej, det blev lite knasigt formulerat men du fattar ju :)

    Mitt liv som mamma - då hoppas jag att du har rätt!
    Och vad roligt att du gillade min lilla text till Signe.
    Tack själv, det var superdupermysigt att ses, det får vi göra snart igen, jag ser fram emot massagen :) kram, kram

    Louise - ja, sex slår teve, många gånger om. Och ändå hamnar vi så lätt framför den där jäkla dumburken. Egentligen borde vi slänga ut den, men mannen har investerat alldeles för mycket pengar i den

    C - Oj! Nu måste jag ju genast dementera det här med renlevnad. Jag degar alldeles för ofta framför skitprogram på teven, äter sunkmat (njae ibland i alla fall) och hoppar över träningen för att dricka vin istället.
    Men TACK för att du tror på mig!
    Kram till dig

    Annasv- vad roligt att du tycker om mina senaste texter. Och tack för lycka till:et!

    Fröken fräken - tack! Och jag hoppas att ditt 2008 blir precis som du vill och drömmer om.

    Arvids mamma - sex på balkongen, nej jag menar vin på balkongen låter ju inte helt fel ;)
    Och visst, vi har valt rätt årstid att börja jobba, tack och lov. Nu blir det ju faktiskt bara ljusare och ljusare. Tack och lov.
    Och lycka till själv, du ska se att du fixar det där galant, galant.
    Och vill du prata så vet du var jag finns! Kram, kram, kram

    fru Kaos - va? Jag trodde att jag redan vunnit ;)

    SvaraRadera
  18. Nej. Jag behöver fler röster.
    Jag tävlar i motvind.
    Rösta på Annas Kaos.
    Jag behöver det här!
    ;-)

    http://www.alltombarn.se/aktuellt/rosta-fram-manadens-barnblogg-1.5763

    SvaraRadera
  19. Fru Kaos - jag har faktiskt röstat, en massa gånger :) Du är helt klart värd att vinna!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!