fredag, februari 08, 2008

Dejt

Jag hade långlunch idag.
Tog bilen söderut några mil för en dejt.
Det blev sushi. Och någon timme uppkrupen i soffan, tätt tätt intill dejten.
En dejt som var kärlekskrank. Varm. Långhårig.
En dejt som inte var min man.

Jag träffade vår fjärde familjemedlem (eftersom hennes bonusmatte är bortrest några dagar).

Nu är det helg. Jag ska till hudterapeuten, gå promenad och äta semlor med Edvins mamma, dricka några glas vin och pussa en massa på mannen och Signe

Beslutet är ännu inte fattat. Chefen och jag har gått om varandra hela dagen.

Jag landar lite till. Under helgen.

9 kommentarer:

  1. Inte för att man egentligen ska råda någon annan i byta-tjänst-situationer, men om jag bara får säga så här, lite stilla och i all välmening:
    Du vill ha fler barn så snart det går, du pluggar, du har siktet inställt på ett jobb som terapeut efter plugget. Inte är du egentligen inställd på att avancera inom ditt nuvarande företag? Fast du är smickrad över erbjudandet. FÖrstås. För det måste man bli och vara. Kram.

    SvaraRadera
  2. Bra med lite mer betänketid, hinna få ytterligare distans. Mysigaste helgen hoppas jag du får:)

    SvaraRadera
  3. Många tankar som snurrar just nu kan jag tänka mig. Jag har hört att man fattar ovanligt kloka beslut när man får frisk luft och semlor med mycket grädde.
    Promenad i morgon fm eller söndag, jag kan både och, välj du vad som passar bäst!

    Kram så länge!

    SvaraRadera
  4. Jag måste nog säga att det känns som att du måste landa lite innan du avancerar inom jobbet. Du har mycket omkring dig redan och tiden med Signe är värdefull. Fast det är ju klart att det är smickrande att bli tillfrågad! Absolut! Tänk bara efter två gånger innan du fattar ett beslut. Gå på magkänslan. Jobbet är inte allt. Det har jag verkligen fått till mig under min föräldraledighet. Det finns så mycket mer här i livet. Vad du än väljer så kommer det att finnas en mening med det. De val vi gör är på något sätt redan förutbestämda. Mitt ex fick mig att tacka ja till mitt nuvarande jobb. Han drev mig i armarna på min nuvarande sambo. Tänk om han hade vetat det då? Det var meningen att jag och sambon skulle träffas. Det är jag helt övertygad om och mitt ex hjälpte mig att nå det målet. Livet är underligt ibland, men ändå så fantastiskt. Alla val vi gör påverkar resten av vårt liv. Häftigt eller hur?! :-) Lycka till med beslutet! Kramar från din andliga vän :-)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med kaffeflickan och OM du säger nej, för att du inte vill, så kommer jag tycka att du är JÄTTEMODIG!

    SvaraRadera
  6. Nämen, jag hade skrivit en kommentar som verkar ha kommit bort.. :( Inte för att jag skrev något revolutionerande, men ändå.

    SvaraRadera
  7. Hoppas helgen har gett bra beslutsgrund, det började ju bra med en ullig dejt.

    SvaraRadera
  8. hoppade på ett tids- och energikrävande projekt när Alva var bara ett par månader (nu 15 mån) o är fortfarande osäker på om jag gjorde rätt.

    (inte mkt till hjälp..sorry)

    SvaraRadera
  9. kaffeflickan - jag tar gärna råd. Absolut. Och jag förstår att det är i all välmening.
    Och du har rätt i mycket. Och jag önskar att det kunde vara lätt. Men det är det inte. Men jag tror att jag har bestämt mig för hur jag ska göra nu. Tror.

    Anna funderar - ja, jag har myst ordentligt hela helgen. Och vad kunde vara bättre än att göra det iklädd en alldeles underbart mjuk och brun Juicy :)

    Edvins mamma - det blev ju ingen promenad och inga semlor så jag har ju inte fattat något beslut än ;)
    men ack vad trevligt det var med besök av dig och Eddie. Och god mat, vin och Melodifestival.

    Mitt liv precis som på film - du är så klok min vän. Och jobbet är verkligen inte allt. Men som sagt, vi får se hur jag gör. Beslutet är nästan, nästan fattat

    Happy Muffin - ja, om jag tackar nej för att jag inte vill kommer även jag att tycka att jag är jättemodig. För ngt liknande har jag inte gjort tidigare, då är det karriär som hägrat.

    Kajsa - vad underligt. Och jag gillar alla slags kommentarer. Vilken tur att du skrev en ny :)
    Grattis till bebis i magen!

    e - ja, helgen har varit bra. Även när det gäller beslutsdelen. Vi får se, vi får se

    Alvas pappa - hm, ja, det är ju det där man aldrig får veta, om man väljer rätt eller ej.
    Och alla kommentarer, erfarenheter, tips och råd är välkomna.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!