lördag, september 13, 2008

Lyxig helg

Signes mostrar är på besök över helgen. Hon älskar det. Vi älskar det. De älskar det.
De finns inga jag skrattar så gott med som mina systrar. Igen jag är så tajt med. Vid de tillfällen vi ses hoppas jag ofta på att Signe ska få en syster som hon kan vara lika nära. Sedan inser jag att den närheten nog inte handlar om kön utom om människan. Men ändå.

Igår var de barnvakt och jag fick lyxig tid för mig själv. Hos frissan. Bland olika butiker på Kungsholmen och i Vasastan. Och en alldeles fantastisk gravidmassage på Axelssons spa.

Idag har vi varit ute på Ekerö. Tanken var att vi skulle kika på huset, lite sådär i smyg. Men så var mannen i familjen ute och klippte gräs och fick syn på oss. Han vinkade glatt in oss och så fick vi ytterligare en visning. Och det känns fortfarande precis lika bra. Ja, nästan bättre. Vi vill flytta in med en gång.

Efter husvisningen åkte vi till Jungfrusunds Marina och satt där, vid vattnet, bland tända ljus, drack latte och kände att vi nog faktiskt kan klara oss utan Gateau. Vi har nog redan hittat ett nytt favvoställe.

10 kommentarer:

  1. Vad härligt det såg ut på Jungfrusunds Marina! Inte så dumt att ha nära till ett sånt ställe :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad dålig jag är på att höra av mig känner jag. Det har bara varit för mycket och jag är dålig på att höra av mig till omvärlden. Det första jag vill säga är STORT GRATTIS på er tvååriga bröllopsdag! Jag hade det faktiskt uppskrivet i min almanacka, men har glömt att kolla almanackan på sistone. Hoppas att ni hade det mysigt! Vad mysigt det låter med systerhelg! Du har ju en sån bra relation med dina syrror och jag förstår att ni har det jättekul tillsammans. Skönt att febern gick över snabbt på Signe. Det blir ju trots allt en oro när de små blir sjuka. Hoppas att du och magen mår bra! Låter inte kul med kramp, men som du sa "vad gör man inte" :-). Tack så mycket för alla fina sms du skickar! Älskar att få bilder på lilla söta goa Signe. Hoppas att ni har en bra helg! Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Men vilken underbar helg det lät som... åh så ljuvligt. Och gravidmassagen är ju bara för underbar, bara att få ligga på mage! Jag masade mig iväg först i vecka 36 eller nåt och ångrar att jag inte unnade mig tidigare. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Men vilken underbar helg det lät som... åh så ljuvligt. Och gravidmassagen är ju bara för underbar, bara att få ligga på mage! Jag masade mig iväg först i vecka 36 eller nåt och ångrar att jag inte unnade mig tidigare. Stor kram

    SvaraRadera
  5. Häftigt med ett nytt favoritställe. Och kul att se huset ännu en gång.

    SvaraRadera
  6. låter som en perfekt helg, gravidmassage önskar jag att jag hade testat. härligt att hänga med sina systrar!

    SvaraRadera
  7. Åh, nu längtar ja nästan tillbaks lite till Stockholm när du beskriver din helg, det finns ju så mycket härligt att hitta på. Och vad spännande med ett nytt hus. Får erkänna att jag är lite avis! ;-P

    SvaraRadera
  8. HÄrligt att du tar för dig och njuter av livet!

    SvaraRadera
  9. Har ni redan köpt? Ska ni köpa? Vad har jag missat?

    SvaraRadera
  10. Helena - jag vet, jag blev glatt överraskad. Förhoppningsvis blir det många latte där, med nya bebisen sovandes utanför

    Williams mamma - äh, ingen fara, livet kommer emellan ibland, det vet ju även jag. Bröllopsdagen blev trevlig, och helgen med syrrorna var fantastisk. Som vanligt. Du och jag måste försöka hitta en helg som passar, jag längtar efter er. Kram!

    Sandra - Det var du som inspirerade mig till gravidmassagen, jag visste inte att Axelssons hade de här specialbänkarna med hål i magen så att man kan ligga på rygg. Vilken lyx. Jag kommer definitivt att försöka gå så ofta jag kan och har råd.

    methela - ja, det känns bra. Och att vi fick se huset igen var verkligen en bonus. Lite pinsamt blev det dock när mannen fick syn på oss, men om han inte velat vinka in oss hade han ju faktiskt inte behövt låtsas om oss, så jag antar att han verkligen ville träffa oss.

    Fru A - ja, jag rekommenderar verkligen gravidmassage till alla som är gravida. I Stockholm verkar det dock bara vara Axelssons Spa som har de här specialbänkarna med hål för magen.

    Misen - hej, vilken fin blogg du har. Tack för kommentar! Ja, Stockholm är fantastiskt på sitt sätt, och jobbigt på ett annat. Som allt :)

    Uttrycksrum -ja, jag försöker!

    Tre stycken - jajamen, nu har du missat en del. Vi har köpt radhus. På Ekerö. 180 kvm. Inflyttning i mars. Hyfsat nyrenoverat. Känns urbra!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!