torsdag, oktober 02, 2008

Vecka 27

Vecka: 27
Vikt: + 8,5 kilo
Humör: Balanserat. Just nu
Kläder: Mycket klänningar och kjol. Så lite åtsittande som möjligt
Blodtryck: Väldigt lågt. Yrsel och kallsvettningar som följd
Järnvärde: 118. Än så länge inga extra tabletter, klarar mig bra med järnrik kost
Mage: Enligt normalkurvan, varken plus eller minus
Eventuella besvär: Börjar få svårare att sova. Går långsammare. Känner mig inte lika smidig som vanligt
Carvings: Saltgurka. Oliver. Färskpressad juice.
Bebisens hjärtljud: 154 (förra gången låg de på 142) Det är en livlig krabat därinne som kickar mest hela tiden
Efter barnmorskebesöket: Åkte jag direkt hem och lade mig på soffan med en stor latte för att kurera den senaste veckans dunderförkylning som envist hänger sig kvar

7 kommentarer:

  1. Härligt med en livlig liten krabat. Försöker minnas hur det var i den veckan men det känns som om det var så länge sedan.

    SvaraRadera
  2. Alltid kul med uppdatering om din graviditet. Tänk att det redan är vecka 27. Jisses vad tiden går! /Methela

    SvaraRadera
  3. Så spännande... snart är h*n här...

    SvaraRadera
  4. Tänk att du redan kommit till vecka 27 och jag har ännu inte fått klämma dig på magen :-). Vad fasen tiden går så fort och man hinner inte med att träffas och umgås. Vad är det här för liv vi lever egentligen? Hörde du mitt meddelande på mobilsvaret? Jag ville tacka så jättemycket för det fina jag fick till min födelsedag och för de vackra orden. Du är helt enkelt underbar! Jag hoppas att du blir av med din envisa förkylning snart! Bamsekram från mig!

    SvaraRadera
  5. e- jag vet, man glömmer så fort. Men när känslan och krabaten väl är där igen så minns man. Starkt. Och det är häftigt!

    Methela - ja, jag håller med. Tiden går väldigt, väldigt fort. Jag försöker njuta så gott det går av denna graviditet, men det blir aldrig detsamma som den första. Men så blir det nog.

    Sandra - jag vet, så fort går tiden, jag tyctke att din graviditet gick fort och min går ännu fortare :)

    Williams mamma - jag vet, vi måste verkligen försöka ses snart. Jag kommer ju att vara föräldraledig from slutet av november så kanske kan vi boka in ett helgslut då. Jag är ju så nyfiken på vad som händer i ditt och Willes liv nu. Jag hörde ditt meddelande och har, flera gånger, tänkt att jag ska ringa tillbaka, men så kommer alltid ngt annat emellan. Dessutom är jag fortfarande förkyld och hängig och känner mig trött. Men vi hörs, jag lovar :)
    Vad roligt att du uppskattade min lilla gåva på din födelsedag. Kram från mig

    SvaraRadera
  6. VECKA 27??? Som jag sagt förr. Vad fort det går och jag är glad att det är en vild liten. Men trist med blodtrycket, som jag hade då. Man får vara långsam. Kram

    SvaraRadera
  7. isse - ja, jag vet, jag känner också så, att tiden går jäkligt fort. Det var ju liksom nyss jag stod och fånstirrade på den där stickan med plustecknet!
    Och ja, långsam måste jag vara, det inser jag för varje dag som går, jag blir bara andfådd, yr och får hjärtklappning annars. Tur att kroppen säger ifrån!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!