onsdag, december 10, 2008

Rulla ut mattan

Jag rullar ut den varje dag. Min yogamatta. Den har blivit en symbol för mitt inre jag. Vikten av att ta mig tid för mig själv. Vikten av att känna in hur jag egentligen mår, vad som händer i mitt liv och hur kroppen känns.

I början av graviditeten handlade mattan mycket om yoga. Att röra mig. Nu är det snarare en stunds tystnad och andning som behövs. Meditation eller reflektion.

Och idag slog det mig att det inte är många veckor kvar innan det ligger en alldeles ny liten yogis bredvid mig på mattan. Då kommer det att kännas ännu mer speciellt att rulla ut den.

6 kommentarer:

  1. Klokt. Önskar att jag rullade ut min matta lika ofta, men det blir mest när jag faktiskt ska träna, men det går ju att använda som en ren teknik bara för att andas. Kram/Camilla

    SvaraRadera
  2. Du tog orden ur min mun.
    Som vanligt, höll jag dessutom på att säga :)

    Och såhär svarade jag på din fråga om spikmattan: "Jepp, jag har en shakti-spikmatta. En av de bästa investeringar jag har gjort! Jag använder den så gott som dagligen, endera under avslappningen efter ett yogapass och/eller i soffan när jag tittar på tv eller läser. Låg faktiskt på den igårkväll och det värmde gott i min onda rygg!"

    SvaraRadera
  3. Camilla - ja, den går att använda till mycket. Men det gäller att prioritera, att längta. Kanske är yogan det som faktiskt ska få plats på din matta nu. Bara den.

    Nina - Jag tror att vi inspirerar varandra, jag läser ngt hos dig som väcker något hos mig. Och tvärtom.
    Tack för info om spikamatta, och vad bra att den faktiskt kunde hjälpa din rygg. Kram!

    SvaraRadera
  4. Spikmatta heter det ju, såklart :)

    SvaraRadera
  5. Så härligt. Du och din yoga. Och snart du och bebben och yoga!

    SvaraRadera
  6. Ankiefontän - japp, snart är det jag, yogan och bebben. Härligt!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!