onsdag, januari 06, 2010

Att mötas trots kontraster (eller kanske tack vare)

När barnen somnat igår, efter en intensiv födelsedagsfest för lilla Siri, försvann jag och mannen åt olika håll i vårt hus.
Han blev kvar på övervåningen, med hörlurar framför datorn och spelade något av alla de där dataspelen som går ut på att döda så många som möjligt. Eller nåt.
Själv tassade jag ner i källaren, till den varmaste vrån i huset, tände ljus och rökelse och var sedan ett med min andning i över en timme. Yoga och meditation i en skön blandning.

Sen möttes vi båda, halvvägs i huset, för det sedvanliga kvällsteet.

7 kommentarer:

  1. Det är så fint att kunna bjuda varandra egen tid och mötas sen. Ditt lät tveklöst härligast :-) . Ser SÅ fram emot nästa lördag, då ska jag hämta massor av inspiration till egna lugna stunder. Kram

    SvaraRadera
  2. Precis så brukar det kunna vara hos oss också. Samtidigt som jag kan önska att det skulle vara roligt ifall han mötte mej i yogan och vi kunde yoga tillsammans, så uppskattar jag ändå att det är som det är. Just den egna tiden och att få vara i sitt eget andetag - fast på olika sätt.

    SvaraRadera
  3. Låter som det ska! Att alla får göra sin sak. I fred. Lättare att ses efter det tror jag. Här yogar jag och han tittar på paddelfilmer och så fikar vi!
    Hade tänkt komma nästa lördag men det har dykt upp en sak jag måste göra... Men nästa gång!

    SvaraRadera
  4. hihihihi.
    jag har tänkt på det här hela dagen.
    och att jag ska skriva nåt smart.
    för det är så himla roligt det du skrivit.
    två helt olika världar. och ändå. så nära.
    nåväl. jag kommer inte på så mkt smart. jag fnissar bara. så där lagom förnöjt;)

    SvaraRadera
  5. Sandra - och jag ser fram emot att träffa dig på lördag. Verkligen! Varmt välkommen

    Nina - min man har provat yoga vid några tillfällen. Och så säger han alltid att han vill att jag ska lära honom att meditera. Men så har han sällan tid eller lugn att göra det. Men att han möter mig en liten stund gör underverk. Sen är väl inte jag lika bra på att möta honom i hans dataspelande kanske :)

    Annika - paddelfilmer och yoga, kul kombination! Och du är varmt välkommen vid nästa tillfälle, eller tillfället efter det, eller när det passar. Jag lägger ut inbjudningar här på bloggen hela tiden har jag tänkt.

    Fröken blund - fnissa på du fröken lilla :)

    SvaraRadera
  6. mysigt. det låter, faktiskt, som en helt fantastisk kväll. (jag och min man sitter just nu sida vid sida framför varsin laptop med vårt kvällste. ganska mysigt det med.)

    SvaraRadera
  7. ja, en helt fantastisk kväll var det. Som många andra. Och det är coolt att mötas på olika plan.
    och kvällste - visst är det underbart?

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!