torsdag, januari 07, 2010

Välkommen till världen: Stilla tankar

Idag föddes mitt företag.
Stilla tankar.
Så heter det.
Och jag hoppas att det kommer att växa och bli stort och vara friskt och ge en massa glädje till både mig själv och andra.

Vill du så erbjuder jag och mitt företag det här:

Samtalsterapi - Alla samtal ser olika ut, och alla samtal är unika. Det viktiga för mig är att skapa ett tryggt rum utan stress och krav. Ett rum där du kan vara precis den du är.
Det finns en rad olika faktorer som gör att någon väljer att gå i terapi. Det kan handla om en längtan efter att utveckla sig själv, att titta närmre på sina relationer, att få stöd i en kris/sorg eller bara få en stund över för att stilla sina tankar.

Coaching - Kanske känns ditt liv balanserat och tryggt, du vet var du är på väg och vad som får dig att må bra. Men kanske funderar du på att byta jobb, gå ner några kilo i vikt eller en gång för alla ta tag i den där träningen. Då kan några coachingsamtal vara bra. Skillnaden på coaching och samtalsterapi är att vi inte går lika djupt, vi har ett konkret mål och vi jobbar enbart mot det. Coaching kan vara allt från 3-10 gånger. Ibland längre än så.

Jag träffar oftast mina klienter i en session som varar mellan 50-60 minuter. Det finns även de som vill komma dubbelsession. Vissa kommer varje vecka, andra mer sällan.

Gruppträffar - En gång i månaden kommer jag att hålla gruppträffar/workshops/temadagar med fokus på dig som individ. Syftet är att du ska fylla på med energi och samtidigt ge dig själv en stunds lugn och ro. Det kan handla om att andas, slappna av, bli guidad genom meditationer eller att resa genom ditt liv med hjälp av musik. Jag kommer att prova mig fram och tar också gärna emot förslag/idéer på om du/ni vill göra något särskilt. Vill du ha ett mejl för att bli påmind och få information om mina gruppträffar kan du skicka din mejladress till mig på min mejladress till vänster eller på stillatankar@gmail.com.

Inspirationsdagar/Inspirationskvällar - Varför inte samla gänget för en härlig inspirationskväll där ni själva väljer tema på dagen/kvällen. Kanske vill ni kika vidare på mål inför det nya året (eller mål överhuvudtaget). Kanske vill ni prova att meditera. Eller bara bli guidade genom en resa i det undermedvetna. Bara du vet vad du vill bjuda dina vänner på. Och du väljer också om ni vill ha inspirationsdagen/kvällen hemma hos er eller i min lokal.

Varmt välkommen att höra av dig!

19 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt företag! Tyvärr bor jag alltför långt bort men skulle behöva både det ena och det andra..

    SvaraRadera
  2. Önskar dej Lycka Till av hela mitt hjärta! Vi är många som tror på dej och jag upplever att du har något alldeles extra att ge. Go girl!

    Om Shanti Shanti Shanti

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig all lycka från djupet av mig själv! Vackert namn!

    SvaraRadera
  4. Jag känner på mig att det kommer gå bra!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt! All lycka till! Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Lycka till, det kommer att gå strålande! Åh, jag som är på jakt efter en coach för att få lite riktning på mitt arbetsliv, hade gärna gått till dig. Kör du även sessioner per telefon/mail (bor ju i Norge)?

    Stämmer att jag gjorde doptavlan till lilla Siri. Tyvärr är mitt eget företag i djupsömn just nu och det finns vare sig ork eller tid att ta tag i det men man ska aldrig säga aldrig.. En ynka tavla till den andra dottern kan jag säkert få till, kanske inte på direkten men under våren. Skicka ett mail till mig allispretty (a) hotmail.com med vad du vill ha för text och färger så ska jag se vad och när jag kan få till något.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Stilla tankar -Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Grattis å vilket fint namn:)
    Önskar dig ett stort lycka till, det kommer att gå finfint. Det känner jag på mig:)

    SvaraRadera
  9. Härligt gumman! Det kommer säkert att gå jättebra, du är en sådan fantastisk människa och har så mycket att ge andra. Synd bara att vi är så goda vänner så inte jag kan anlita dig som coach privat. Jag lovar att rekommendera dig till alla jag känner som kan behöva lite kloka råd och guidning i livet. Stort lycka till. KRAM!

    SvaraRadera
  10. Tänk. Det här är din dröm.
    Nu gör du ditt mål. det du själv tänkt ut. känt. och bestämt dig att satsa på. Det min vän...Det är fantastiskt! Du är fantastisk. Och det kommer att gå så himla....himla fantastiskt för dig med det här.

    Återigen. Stort grattis. Fasen! Nu börjar det!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att förverkliga en dröm. Stort grattis och ett lycka till från mig till dig.

    SvaraRadera
  12. Grattis till starten av ditt företag! Det låter jättespännande och du kommer med all säkerhet att göra det jättebra. Lycka till!

    SvaraRadera
  13. Ser framemot nästa lördag då jag får ta del av det du skriver!

    Kram och stort lycka till!

    SvaraRadera
  14. Therese - ja, synd att jag bor så långt borta, men man vet aldrig...

    Nina - tack snälla du för vackra ord!

    Annika - tack fina du!

    Anette - då väljer jag att trp på dig!

    Johanna - tack snälla du!

    Ingela - åh vad snällt, då tar jag ett foto på Siris doptavla och mejlar uppgifter till dig så kan du känna in om du har lust och tid. Det är ju absolut ingen brådska, men det vore så hemskt kul att ha en likadan till båda tjejerna.
    Och angående session på telefon/mejl så hör jag av mig till dig. Det beror helt på vad det är du vill, men att coacha rena arbetsfrågor kan jag göra per telefon, absolut. Det blir inte alls samma sak, och vi kanske inet kan jobba med exakt samma övningar, men jag är öppen för att prova nya arbetssätt. Helt klart.

    Sue - tack!

    Toril - kul att du gillar namnet, och härligt att du tror på mig!

    jessica - tack snälla! Och snart sitter din fina skylt på dörren också :)

    hälsingmamman - tack söta du för fina ord! Puss

    Fröken blund - ja, fasen, nu börjar det, DET är stort. Och kanske, kanske ses vi på lördag. DEt vore kul!

    Mammaxtre - tack!

    Anna fredag - tack snälla du!

    Caroline - och jag ser fram emot att träffa dig! Varmt välkommen!

    Uttrycksum- jajamensan!

    SvaraRadera
  15. Hej Maria!
    Jag lämnar mitt avtryck efter alla andra..
    Men vilken fantastisk firma, härligt namn du funnit på! Jag önskar dig all lycka till. Synd att vi bor i varsin ände av landet annars hade jag hakat på direkt. Får njuta av dina idéer här istället!
    Kramar Helle

    SvaraRadera
  16. Jag blir väldigt nyfiken, och inspirerad att delta någon gång. Önskar dig all lycka till på vägen!

    SvaraRadera
  17. Helle - jag blir glad för alla avtryck, när de än kommer.
    Självklart får du njuta av mina idéer här, såsom jag njuter av dina. Kram

    Borgarbrackan - vad härligt, tack! Och du är alltid lika välkommen att höra av dig

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!