måndag, januari 11, 2010

Det kom en ängel

När jag ser mig själv i spegeln ser jag hur trött jag är. Det går inte att dölja längre. Jag brukar kunna dölja det. Men jag brukar också hålla mig i form. Det gör jag inte nu.

Jag sover alldeles för lite (fortfarande) och jag prioriterar vila istället för träning. Kosten är egentligen ganska bra, men kan bli bättre. Det finns mycket jag kan byta ut mot annat. Ja, jag känner egentligen för att byta ut mig själv. Helt och hållet.

Och så vill och önskar jag att det nya året ska innehålla mer träning och hälsosam kost. Därför glädjs jag åt att det är just ärkeängeln Rafael som är min ängel för det här året. Han är hälsans och helhetens ängel. Så det där kortet (från en änglakortlek jag fick av en kär vän och blev påmind om här) får bli symbolen för det här året. Att ta hand om mig själv på ett mycket, mycket bättre sätt.

Mer yoga. Mindre kött. Mer vatten. Mindre latte. Inköp av en crosstrainer. Och en önskan om långa middagar i stillhet.

8 kommentarer:

  1. Ljus och värme till dig! Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Att ta ledigt från sig själv skulle vara väldigt, väldigt skönt. Har insett svårigheterna med det så jag har en plan, en egoistisk sådan. Blev nyfiken på den där änglakortleken. Du får berätta vid tillfälle. Saknar dig ! Kram H.

    SvaraRadera
  3. uttrycksrum - ja, den kom helt rätt till mig och mycket tack vare dig och ditt inlägg

    Sanna - tack!

    H- ja visst skulle det vara skönt att ta ledigt från sig själv en stund. Och om du blev nyfiken på min änglakortlek så är jag nyfiken på din egoistiska plan. Jag ringer! Saknar dig också. Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en fin plan...hoppas att du lyckas att hålla dina mål. :)

    SvaraRadera
  5. Toril - ja, jag hoppas också det

    SvaraRadera
  6. Hej, Sophie undrar om korten går att få tag på. Hennes kommentar hamnade hos mig :)

    SvaraRadera
  7. Uttrycksrum - aha, där ser man, ja jag länkade ju till dig. Jag löser det med Sophie!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!