fredag, januari 29, 2010

Min dag. Min yoga. Min andning

Det är min dag idag.
Bara min.
Inga barn. Ingen man.
Bara jag. Min yoga. Och min andning.
Det var länge sedan.
Det är välbehövligt.

På måndag börjar jag jobba igen. Helgen tillbringas i barndomsstaden där min yngsta syrra behöver flytthjälp. Vi bor hos vännen H med familj. Ser fram emot det.

Men idag är det min dag.
Fortfarande.
Varje sekund.
Och det finns inget dåligt samvete för att jag borde eller måste. Det finns inga tankar på att ta hand om smutstvätten, bädda sängarna eller förbereda middagen. Det är så mycket vardag över det.

Och idag är det inte vardag.
Idag är det min dag.
Och det är inte var dag jag har en sådan dag.

5 kommentarer:

  1. Låter som en sund inställning till just din dag! Njuuuuut!

    SvaraRadera
  2. fantastiskt! lyllos där :-) . en sån dag ska jag också ha framöver, det bestämmer jag nu. kanske inte så mycket yoga men definitivt andning. har haft stor glädje redan av vunnen kunskap härom veckan. faktiskt under nattning som du sa. stor kram på din dag!

    SvaraRadera
  3. Hoppas den blev så fin som du tänkt dig:) ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Njut bara njut kära yogamamma

    SvaraRadera
  5. Annika - åh, nu är det söndag och den är förbi för länge sedan. Fort gick den. Men ljuvlig var den. Och jag njöt. Som bara den.

    Sandra - vad härligt att höra att du har användning av andningen. Visst är den en fantastisk hjälp vid nattning.
    Igår var Siri nästintill otröstlig när hon skulle sova. Men mannen lade sig, tätt intill, och andades medvetet. Och så somnade hon.

    Toril - ja, det blev det. Det var underbart. Och tack!

    Mammaxtre - jag njöt. Och jag njuter när jg tänker tillbaka också.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!