måndag, augusti 30, 2010

Tänka mina egna tankar

De sover. Barnen. På övervåningen.
Mannen jobbar.
Och jag. Jag sitter vid köksbordet, med en stor kopp grönt te och funderar över livet.

Det gör jag ofta. Funderar över livet. Och särskilt på hösten, när luften blir krispig och klar och det på något vis blir enklare att både leva och andas.

Vårt nya liv har börjat nu. Båda barnen på dagis. Jag som jobbar dagtid och mannen som jobbar eftermiddag/kväll. Idag möttes vi i dörren. Hej och hej då. Det kommer att vara så nu ett tag framöver, några månader, kanske ett halvt år.

Det är okej. Det är en begränsad period. Det blir väldigt mycket ekorrhjul och så, men det tar vi. Vi lär oss något av det här också.

Och ärligt talat är det ruskigt skönt med de här tysta kvällarna. Söta små andetag från övervåningen men annars bara jag och mina tankar.

7 kommentarer:

  1. Det låter bra med tysta kvällar i ekorrhjulet. Det behövs. Och kanske hösten sitter som en smäck på det - just den där tiden som lockar fram eftertanken. Jag saknar det fysiska utrymmet för det, ett ställe att vara själv på hemma. Ett eget rum kanske. Men, det kommer väl det också. Var med dina tankar, stilla.

    SvaraRadera
  2. det är så skönt när man liksom har ett flöde. när man kan se positiva saker med alla förändringar, alla faser vi går igenom. Du gör det så bra. mitt där i ekorrhjulet. och jag önskade så att det fanns tid för en fika med dig. Gateau och morotskaka. det skulle väl vara det då. annars är jag oxå ganska nöjd just nu.
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Den njutningsfulla tystnaden, där jag kan lyssna till min inre dialog är underbart att få tillgång till i vardagen. Härligt att du tar dig utrymme för det och inte bara gör en massa "måsten". Jag lever också i ett ekorrhjul, och tycker det snurrar snabbast i början och sedan får det en behaglig lunk tycker jag. Jag njuter av en tid med stilla ensamhet i den älskade tvåsamheten.Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Så kloka kommentarer du fått. Jag känner att jag inte har något att tillägga. Annat än att visst mår vi bättre bara vi tar oss tid att stilla oss, trots att allt annat i vårt liv rullar lite för fort. Kram till dej!

    SvaraRadera
  5. Anna - jag hoppas att du får ett eget rum eller i alla fall en egen plats i sinom tid. Sådant är viktigare än vad vi kan tro. Tills dess får du hitta en egen inre, mental plats. Den finns alltid där och väntar på dig! Kram, tack för dina ord. De får mig att känna stor tacksamhet över mitt egna lilla rum i källaren. Eller det är nog snarare en plats - men den känns som min eftersom det är där jag yogar och mediterar och hittar inspiration

    Fröken blund - Gateau och morotskaka. Det låter det! SOM jag längtar. Inte så mycket efter det, men efter dig. Tills vi ses så tänker jag på dig alla gånger då jag dricker min latte där, på Gateau. Kram till dig och härligt att höra att ditt liv är bra!

    Kristina - waw, vad häftigt det låter. Ett flow. Tack för tankar och inspiration

    Nina - ja, jag har fått jättefina och kloka tankar. Ni är så fantastiska ni alla! Och ja, alla behöver tid att stilla sig, ,på sitt egna sätt. Kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Va kul att du vill följa mig! Jag följer dig med :) Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Maria - jag vet! :) Och härligt att vi följs åt

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!