fredag, november 26, 2010

Dag 12 – I min handväska



Jag har två handväskor. Oftast. Eller egentligen bara en riktig handväska och så den där extraväskan som hänger med eftersom jag oftast har datorn och böcker/pärmar med mig.


Den mindre svarta är en skinnväska från Ceannis. I den finns följande:

Plånbok, nycklar, röd sminkväska (med annat bra att ha, bland annat parfym), mindre sminkväska (för sådant som jag ofta behöver för att bättre på makeup), litet paraply, nycklar med skinnhjärta från Ceannis, rosa tygfodral från Indiska som innehåller sl-kort, ett armband jag fått av Signe, bilnycklar, en liten chokladkaka, passerkort till kontoret och så min inspirationsbok som alltid följer mig. I den skriver jag alla tankar och idéer som jag får. Och annat smått och gott. I väskan finns också en hel del kvitton, jag är usel på att sortera ut och slänga dem, men jag väljer att inte visa dem för er.


Den större svarta väskan är min älskling från Hope. Alldeles för dyr, men helt oemotståndlig. I den får det jag behöver för dagen följa med. Och det varierar beroende på om jag ska till Stilla tankar eller till det stora kontoret. Jag valde att fota det som fick följa med mig till mottagningsrummet och det var ljus grön tankebok (förr kallade jag det dagbok men då jag bara skriver ibland heter den numera tankebok), kalender för 2010, ljusgrå klientpärm (för mindre anteckningar) och så två böcker som just nu följer med som inspiration för ett kommande projekt. Det är Viveka Blom Nygrens 30 minuters Yoga : för bättre balans och styrka i livet samt Ulrica Norbergs Meditation.

4 kommentarer:

  1. Du har nästan samma saker som jag :)Inspirationsbok har jag med men får sällan ner mina tankar i den. Lyckas du med det ? Bara andra märken och så har jag ALLTID en gul CK sport bag med träningsgrejer med.

    SvaraRadera
  2. Everday - ja, min inspirationsbok är full av tankar, idéer och tips. Innan jag skaffade en sådan bok tänkte jag alltid att jag skulle komma ihåg allting (vin-och boktips jag fick tex) men med min småbarnsvirriga hjärna så funkar inte det, därför är boken perfekt. Det finns allt från inköpslistor till adresser.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar väskor! Rensar bort och skänker kontinuerligt för att få plats med fler.

    SvaraRadera
  4. Jenny - ja, väskor är superskoj. Jag var sån tidigare - rensade ut, sålde, skänkte för att få plats med fler. Nu har jag lugnat mig lite på den fronten, men jag älskar fortfarande väskor.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!