tisdag, november 30, 2010

Nybliven kunskapsambassadör

Jag får ganska ofta förfrågningar om att skriva om vissa saker på min blogg. Att marknadsföra och sprida information. De allra flesta gånger tackar jag nej.

Nu har jag gjort ett undantag.
För Nestlés barnmat.

Jag har blivit tillfrågad om att bli en av deras kunskapsambassadörer och genom min blogg informera om fiber, gluten, järn och fullkorn. Det är ingen fokusering på produkterna utan ren nutritionskunskap*

Det gör jag gärna,

Dels för att jag tycker att det är vettigt att ge informationen från den sidan och dels för att jag själv använder och tycker om deras produkter. Siri har ratat all annan välling än just deras. Och jag ser ju hur bra hon mår av den, och hur mycket hon behövde den när vi började ge den till henne när hon var sex månader.

Så - bli inte förvånade när det tycker upp information när om lite olika näringsämnen. Det är bara jag som är nybliven och stolt kunskapsambassadör.

*näringstillförsel

5 kommentarer:

  1. Båda mina barn har också bara velat ha Nestles välling (majs), ingen annan har funkat.

    SvaraRadera
  2. Att sprida kunskap är bra!
    Men jag hade gärna velat att du också läste detta (om du inte redan gjort det): http://ammehjelpen.no/boikott-nestl

    SvaraRadera
  3. Kristina - åh hjälp, jag har helt missat den bojkotten. Den känns inget vidare. Tack för att du uppmärksammade mig på den. Sedan finns det alltid två sidor av myntet och jag har därför bett Nestlé om en förklaring innan jag eventuellt går vidare med mitt uppdrag.

    SvaraRadera
  4. Även för mig klingar Nestlé ganska illa. Jag tillbringade några månader i östafrika för fem år sedan, och kunde skåda deras marknadsföring på nära håll. Kanske har det blivit bättre, kanske inte.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!