måndag, december 27, 2010

Dag 27 – Min favoritplats

Det är en plats som ger styrka och energi.
En plats där jag kan hämta precis det jag behöver hämta.
Den finns alltid där - tillgänglig och inbjudande.
Det är snabbt och enkelt att resa dit och det kostar ingenting.

Det är bara jag där. Det är tyst och stilla och där finns ingen stress, inga krav, måsten eller borden. Det är en plats där jag kan vara precis så som jag är, just då. Allt är okej, allt är tillåtet.

Det är min absoluta favoritplats.
Och den finns i mitt inre.
Min egen inre plats.

7 kommentarer:

  1. Vårda den ömt för den är värd allt!

    SvaraRadera
  2. Så underbart! Tänk så många som försöker fly från sig själva på tusen olika sätt just för att det är deras absoluta icke-favoritplats. Men det låter så skönt när du skriver det. Jag känner inte alltid så, men ofta! Ibland är det ett förfärligt sorl inombords :) men yogan lugnar och stillar. Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver! Och jag tänker osökt på Magnus, Brasse och Eva som sjunger i sången "HÄR har man alltid med sig". Minns du?
    För det är ju det som är det fantastiska. Den fina platsen finns alltid med. Ibland behöver man bara leta lite extra efter nyckeln eller ta i lite för att öppna dörren om gångjärnen kärvar. Men den finns där trots allt - alltid redo och välkomnade.
    Jag önskar dig en fin avslutning på detta år och ett alldeles underbart 2011. Med ljus och värme från Ulrika

    SvaraRadera
  4. k - tack!

    Helén - det gör jag :)

    Annika - jag flyr jag också, precis som många andra. Tror att det är ett bra sätt att få göra det också, ibland. Men den där inre lyckan den finns ju bara i mig och ingen, ingen annanstans.
    Att stilla sorlet med yoga, visst är det fantastiskt? Kram och gott nytt år kära du!

    Ulrika - ja, men det är ju sant, den där gamla Magnus&Brasse&Eva-sången. Tack för påminnelsen om det som är så sant och ändå kan vara så svårt. Gott nytt 2011 kära du!

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Vad underbart skrivit! Ja, den platsen finns inom oss alla.

    Kramar och ljus*
    /V

    SvaraRadera
  6. Viralila - tack! Kramar och ljus till dig också

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!