måndag, februari 28, 2011

Fin ekologisk hudvård

När vintern biter och natten är ryckig behöver min hud näring. Mycket näring.
Sedan en tid tillbaka använder jag bara ekologiska produkter i ansiktet. Ja, jag försöker använda ekologiska produkter överhuvudtaget.
En ny favorit är c/o Gerds produkter.
Idag tipsar jag om vinterns favorit därifrån - Baby Balm.
Den är räddaren i nöden både för mig och mina små barn just nu. Ja, även min man är där i burken ibland. Används med fördel på nariga kinder och näsor (även om jag använder den i hela ansiktet emellanåt)

Den innehåller helt ekologiska ingredienser som exempelvis jojobaolja, solrosolja och bivax från Svenska lappland. Den är mjukgörande och lindrande för irriterad hud. Den skyddar mot kylan och så doftar den nästan ingenting.
En annan favorit är deras ansiktsolja med hjorton

(och nej, jag är inte sponsrad av c/o Gerd. Jag gillar dem ändå!)

6 kommentarer:

  1. Tack för tipset:-).Jag är inne på samma spår som du men c/o Gerds har jag inte hört talas om förut..

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, det har kommit en hel del alternativ idag med ekologiska hudvårdsprodukter, känns så himla sunt!

    SvaraRadera
  3. Även jag tackar för tipset! Har varit på utkik efter några bra ekologiska hudprodukter och dessa verkar helt klart intressant. Dessutom hade de ju en norsk webshop, perfekt! :)

    SvaraRadera
  4. Ulrika - jag fick tips om den via Lisen Organic. Blev så lessen när hon lade ner sin webb-butik, men måste säga att jag är minst lika nöjd med c/o Gerds produkter.

    Annika - ja, det känns sunt. Jag försöker att undvika alla parabener och andra läskiga kemiska tillsatser. DET känns inte alls sunt att ge sin kropp.

    Ingela - vad bra att de även har en norsk webshop!

    SvaraRadera
  5. Bra med tips! Båda barnen är riktigt känsliga hudmässigt och Rubinens mage är en ständig följetong med kliiga eksem och torra partier.
    Hoppas verkligen att sömnen varit bättre den här veckan. Jag tänker på dig och resten av din familj. Hoppas också att ni kanske redan fått svar vad gäller Siris eventuella förkylningsastma. Här nere tycks det vara väldigt vanligt med diagnosen, (i alla fall bland mina vänner och bekantas barn) men hanterbart så fort rätt medicin kan ges. Kram till dig!

    SvaraRadera
  6. k - Vi ska till en astmaläkare på fredag med Siri, så då hoppas vi att vi får svar. Hon sover lite bätre nu, vaknade bara några gånger under natten som var. Sömnen är egentligen en katastrof och jag tackar min meditation coh andning som ger mig bra verktyg att klara det.
    Tack för att du tänker på oss! Kram

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!