torsdag, juni 30, 2011

Signe 4 år och 8 månader, Siri 2 år och 5 månader

Signe - har lärt sig cykla utan stödhjul. Ser favvofilmen Trassel, om och om igen. Gillar att leka gissa-leken. Den går ut på att någon av oss hämtar något som den sedan håller bakom ryggen och så ska den andra gissa vad det är genom att ställa frågor som "är det mjukt eller hårt".
Är kreativ och pysslar gärna, både hemma och på dagis.

Siri - pratar mycket om att sitta bredvid, bakom och framför. Älskar storasysters kompis Emelie och pratar om henne mest hela tiden. Smiter iväg till lekparken alldeles själv. Vi kan hitta henne i sandlådan eller på väg upp i det farligt höga lektornet. Som tur är har vi observanta grannar.
Sa häromdagen "vi ha inge kuk mamma". Va? sa jag. "inga kukar mamma, här titta! sa hon igen, mer bestämt den här gången. "Nej, nu förstår jag inte vännen", sa jag då. "ja visa" sa hon då och tog min hand. Och så gick vi in i badrummet...där jag lagt alla handdukar i tvätten.
Räknar till sex.


Båda - gillar yoga. Siri har fått sin första yogamatta. En turkos. Och Signe ska nog börja på barnyoga till hösten. På Om Shanti. Så att bilden är på deras lilla yogapractice i vårt vardagsrum är kanske inte så konstigt.

1 kommentar:

  1. Fina flickor du har!
    Mysigt att du kan dela yogan med dem redan nu. Den är ju en så stor del av dig.
    Stor kram

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!