söndag, augusti 21, 2011

Om min yogahelg

Den började i fredags eftermiddag. Min långa yogahelg. Jag unnar mig sådana ibland. Helger då jag lever och andas yoga i allt jag gör. Kosten är lättare, vinet är (nästan) bannlyst och vilan mellan passen prioriteras.

Jag yogade för Frank Kappas i fredags och idag. Han måste vara en av de bästa lärare jag mött. Han läser yogakroppar på ett magiskt sätt och det händer alltid en massa saker i mig och med min kropp när jag tränar för honom.

I lördags skulle jag egentligen ha tränat för honom också, men sedan tidigare var jag inbjuden på ett frukostevent hos en av mina kära vänner och kollegor. Hon och hennes man äger en fantastisk 1500-tals kvarn i södra Frankrike dit hon ordnar själsligt spa. Det innebär fyra dagar med yoga, samtalsterapi/coachning, massage och vällagad mat. Nu hade hon bjudit in till informationsmöte om dessa resor. Vi började att yoga med Malin Berghagen (som är den yogalärare som är knuten till resorna) och fick sedan en gudomlig frukost och info om resorna.
Kul var det även att träffa bloggvännen och Saltå Kvarn- kompisen Anna igen. Samt att mingla runt, nätverka och knyta lite nya kontakter. Jag har lovat mig själv att bli bättre på det.

Såhär på söndagskvällen är kroppen yogatrött och rejält detoxad. Efter sommarens sockerchock är det precis vad jag behöver.

Här kan du läsa mer om min väns själsliga spa

7 kommentarer:

  1. Åhhh det låter underbart. Jag erkänner mig avis och känner att det är precis vad jag skulle behöva nu. Att under några dagar få landa i mig själv både kroppsligt och ffa själsligt. Då är yoga allt.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken underbar helg, såna helger skulle jag också vilja ha oftare. Tänk att få åka på själsligt spa! Kram till dig och ha en fin vecka

    SvaraRadera
  4. Wow, har bara träffat Frank en gång men är helt imponerad över hans sätt att assistera i nedåt hunden, axlarna liksom trillar dit dom ska vara, tack för påminnelsen att han finns ska genast se vart han håller till i höst och unna mig en yoga helg jag oxå:-) love&keep on inspire

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Åh, vilken skön helg! Tror också att jag ska unna mig en riktig yogahelg.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  6. Kristina - yoga är så häftigt på det sättet, att allting liksom landar. Hoppas att du kan få in yogan i ditt liv på ett sätt som passar dig bra. Kram från mig

    Maria - jag är sjukt sugen på att åka på sjäsligt spa till Frankrike. Jag funderar faktiskt på om det skulle kunna vara min 40-årspresent till mig själv. Nästa år.

    Nina - Mumma är ett bra ord för att beskriva helgen.

    Sandra- ja, Frank är en klippa. SÅ duktig. Och det där med axlarna, jisses vad jag jobbat med det, både i yogan och meditationen (med hans hjälp) och nu är det som att jag liksom känner hans händer varje gång jag drar upp axlarna. He´s my guy!

    Viralila - hoppas att du får möjlighet att unna dig en yogahelg snart. Kram till dig.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!