fredag, september 30, 2011

Yoga och champagne

Jag är nästan alltid förberedd för yoga. Utan att jag egentligen tänker på det så klär jag mig på sådant sätt att det är enkelt att yoga, om och när jag vill. Som igår. Jag hade jobbat med klienter hela eftermiddagen. Klockan var strax efter sju när den sista klienten gick hem. Då var jag ensam kvar på Om Shanti. Det var mörkt och det enda som brann var stearinljusen i mitt mottagningsrum. Då kom lusten att rulla ut yogamattan. För att sakta sträcka ut kroppen och den stela höften och axeln. Så jag tog av den långa koftan och hade linne och leggings under och sedan var jag redo.

En timmes asanas blev det. Till Agnes ära.
Agnes är min alldeles nyfödda systerdotter. En mörkhårig skönhet som kom till världen igår, 2700 kilo och 46 lång.
Jag är en stolt, stolt moster. Och ikväll byter jag ut yogan mot Moët & Chandon

3 kommentarer:

  1. Grattis. igen. Och det låter som en skön fredag med lite bubbel.

    SvaraRadera
  2. Yoga som man tillägnar någon annan känns alldeles extra i hjärtat! Grattis moster!

    SvaraRadera
  3. Annika - tack! Och bubblet var väldigt, väldigt gott!

    Nina - tack vännen!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!