måndag, oktober 03, 2011

Signe 4 år och 11 månader, Siri 2 år och 8 månader

Signe - har flyttat upp till storbarnsavdelningen på förskolan nu. Har en bästis som heter Vilma. Är fortsatt kreativ och kommer hem med små vikta brev, teckningar och konstverk varje dag.
Skulle kunna sitta framför teven/dvd:n hela dagen om hon fick.
Vill gärna ha kvällsmacka och lite mjölk när lillsyrran gått och lagt sig.
Lyssnar på cd-bok innan hon somnar (efter att vi läst en eller två sagor).
Har inte längre blöja på natten (efter att ha propsat på att ha det) och det går väldigt bra ibland och mindre bra ibland.

Siri - är familjens lilla yrväder. Glad eller arg (det finns nästan inget mellanläge). Är väldigt omständlig när hon ska äta, det handlar om att ha precis rätt bestick, glas, tallrik och mat + att sitta bredvid rätt person (gud nåde om jag sätter mig bredvid Signe istället för Siri, helst ska jag sitta mittemellan). Om någon dessutom äter något annat (knäckemacka istället för mjukt bröd som hon har) ska hon genast byta ut.
Gillar att gunga och sjunga samtidigt, favoriten just nu är "Du käre lilla snickarbo" (+ att hon sedan skrattar högt och säger "förgrymmade unge")
Vill somna i min säng (och gärna att jag ligger bredvid en stund efter att ha läst saga "du kan kolla din telefon mamma" säger hon och kryper tätt intill och vill gosa).

Båda - går på minijumpa på söndagar och älskar att klättra i ribbstolar, springa hinderbana och göra kullerbytta.
Drar gärna fram sina yogamattor och visar kompisar hur man yogar.

3 kommentarer:

  1. Dina små sötgrisar! Tänk att jag får träffa dom snart :)

    SvaraRadera
  2. Fröken blund - ja, tänk. DET ska bli hemskt roligt. Och att vi får träffa dig och dina små sötgrisar. Puss

    SvaraRadera
  3. Det är härliga åldrar båda två på sitt sätt! :)

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!