torsdag, november 24, 2011

Att mötas. På riktigt.




Jag hade ett fint möte imorse. Med en yogafröken. Och lite senare med en klient. Men också med den där ödmjuka cafétjejen som gjorde min latte och morgonsmörgås.

Möten är fascinerande. På många olika sätt och vis.

Det är häftigt att verkligen mötas, på riktigt. Att lämna sig själv och möta sin medmänniska där han eller hon befinner sig, utan att för den skull överge sig själv. Om ni förstår vad jag menar.

Det har inte alltid varit så självklart för mig. I många, många år var jag så upptagen med vad själv kände och hur jag uppfattades att jag liksom tappade själva mötet.
Det gör jag inte längre på samma sätt.

Den tacksamheten är mina tankar från yogamattan idag. Och den tacksamheten packar jag in i bilen tillsammans med mannen, barnen och en massa saffran, glögg och pepparkakor inför adventshelgen i vår stuga i Hälsingland.

7 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en riktigt mysig Adventshelg i stugan!

    SvaraRadera
  2. Skön helg till dej!
    ö. SolhälsningsNina

    SvaraRadera
  3. ÅÅhh jag vill också resa bort. Ladda batterierna. Men i helgen blir det fullfart med dubbla kalas för storkillen som blir 4 år. Har lite "ångest" det då jag inte är en kalas/fest-fixartypen...men men det blir bra. Ha en skön första advent!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    I nätbutiken missalicia.se hittar du accessoarer för dig och ditt hem. Perfekt för julklappsshoppingen!

    Vänliga hälsningar,
    Miss Alicia

    PS. På söndag börjar en adventskalender med fina priser på vår Facebooksida! Gilla sidan för att kunna delta: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

    SvaraRadera
  5. Å mys! Njut du min fina vän! Är så glad och tacksam att våra vägar korsades.

    Kramar till dig och så önskar jag er en fin adventshelg!

    SvaraRadera
  6. Sådana möten är inte så vanliga, men desto häftigare då de väl sker.
    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  7. och jag är så glad över det och din helg i stugan för det låter så mysigt men det hade ju varit fint att få möta dig här det hade det faktiskt, men det får bli en annan gång. Ta hand om dig o din finfina familj! Kram!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!