torsdag, december 01, 2011

Att se framåt, utan att vara stel

Jag öppnade Stilla tankar tidigt imorse. Tände en massa lyktor och värmeljus och lät hela stället flöda av det där lugnet som är så speciellt för just den lokalen.
Kokade tevatten, lät yogiteet stå och dra lagom tills den första klienten kom.
Det är en morgonrutin jag har, att alltid bjuda på te.

Det var en ny klient som kom imorse. Och det slår mig, återigen, hur priviligerad jag är som får göra den här resan tillsammans med andra. Och hur häftigt det är att guida klienter att hitta just sin sanning.

Det känns också som att jag hittat min egen roll som terapeut nu. Att jag vågar lita på processen och det som sker i rummet. Att vara både lugn och spontan på en och samma gång. Min nya klient gav den gåvan till mig idag när hon sa "det är så skönt med dig, för du lyssnar och är lugn och trygg men vågar också vara spontan". Hennes uppleveles var att de terapueter/coacher hon träffat innan varit så "stela".

Pskosyntesen är allt annat än stel. Och det är därför jag gillar den. Vi dansar och hoppar, gråter och skrattar. Målar och gestaltar. Pratar och lyssnar. Är arga och glada och låter varje känsla få lika mycket plats. Det finns ingen som är mer värd än någon annan. Allt efter det som händer, just då, och alltid efter vad just varje enskild klient behöver, i stunden.

Efter årsskiftet öppnar jag upp för möjligheten att låta företag nyttja mig och mina tjänster. Så vet du redan nu någon arbetsplats som vill ha en lugn, tålmodig, lyssnade och spontan terapeut/coach/andningsintstruktör som kan erbjuda stödsamtal vid kriser, coachsamtal för positivt stöd och andningskurser för minskad stress och sjukfrånvaro - så vet du var jag finns.

Leder ditt tips till att ett möte med en potentiell kund bokas är du och en vän varmt välkommen till någon av mina miniretreater eller andningskurser (helt utan kostnad naturligtvis).

Ljus och värme. Till er alla. I höstmörkret.

5 kommentarer:

  1. Ljus och värme till dig också kära du! Blir glad i hjärtat av att läsa här idag!

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Jag blir så glad av att läsa här i dag, vilken mysig morgonrutin du har. Det låter som du har hittat din egen roll och det är verkligen bra, cocher kan vara så stela - det håller jag med om.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  3. Jodå, jag vet en arbetsplats (eller många) som skulle behöva något sånt, men tyvärr faller det på samma dilemma som alltid - pengar...

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att bli mottagen med te :)
    Jag hoppas att många företag hoppar på ditt erbjudande. Det behöver dem.

    Jag har en ny blogg som du gärna får besöka
    www.medmedvind.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Annika - o jag blir glad av att kunna göra dig glad i hjärtat kära du

    Viralila - jag tror att coacher är som människor är mest, dvs en blandning av det mesta. Det gäller att hitta den som man passar bäst ihop med, oavsett stelhet ;) Kram till dig!

    Jenny - japp, du har helt rätt. Och det är också det som gör det hela lite svårare.

    Eva - men åh, vilken fin hemsida! Gillar mycket.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!