onsdag, december 07, 2011

Vardagens guldkant

Jag samlar på vardagens guldkorn.
För de finns där.
I massor.
Det gäller bara att våga/vilja/orka se dem

Det kan vara allt från ett leende från en främling till en varm kram från någon av döttrarna.
Det ska inte vara svårt. Det behöver inte vara stort. Men det ska förgylla.

Dagen har redan bjudit på några guldkorn i form av några långsamma solhälsningar framför det varma elementet strax efter att jag vaknat, en god latte på det stora kontoret och en kort snöig promenad med en kollega för att köpa lunch.

Hittar du guldkorn i vardagen?

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Ja, hela tiden!

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat lista allt jag gillar och allt positivt med varje dag i en liten bok. Det känns toppen, och på så sätt är jag också mer uppmärksam på det under dagen.

    SvaraRadera
  3. Viralila - härligt!

    Jenny - åh vad bra. Tacksamhetstankar är en bra boost.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!