söndag, januari 08, 2012

Tankar inför det nya året

Jag tror inte på att ge löften. Däremot tror jag på tankens kraft. Och jag tror också på att göra en bra avslutning samt att hitta kraft och inspiration till ett nytt fint år.

Vid varje nyår gör jag därför samma sak. Jag tar fram min tankebok. Sätter mig på en avskild plats där jag och mina tankar får plats. Och så summerar jag året som gått samt lägger fram mina önskningar inför det kommande året.

Förvånansvärt många önskningar slår in.

Så - om du vill - fundera gärna kring följande punkter (som jag lånat från kollegan Ulrika)

Det här är jag nöjd med/stolt över från året som gått
Dessa positiva förändringar har jag gjort
Små och stora stunder av lycka
Det här är jag tacksam över
Det här ser jag fram emot 2012
På vilket sätt har 2011 varit utvecklande för mig?
Vilka nya erfarenheter har jag fått under året som gått?
Finns det något som jag inte vill "ta med mig" in i 2012?
Vad vill jag ha MER av?
Vad vill jag ha MINDRE av?
Vilka känslor vill jag uppleva ofta?
Vilka personer vill jag ge extra mycket plats?
Hur kan jag glädja och ta hand om mig själv under det kommande året?
Hur kan jag glädja och ta hand om andra?

Kanske får ni se min kompletta lista när den är klar. Dock utan önskningarna inför 2012. De håller jag för mig själv.

Ett fint och gott och lyckligt nytt år önskar jag er alla

2 kommentarer:

  1. Här är jag inne på samma spår som du. Att lova något speciellt är inte min kopp te, däremot att önska, drömma och uttala högt - det är fulla muggar grönt te ;) Har inte ännu satt mej ner och gjort min grej för 2012, och känner kanske att det till och med inte blir av i år. Vi skrev "en vision" när vi hade första närstudieträffen på yogalärarutbildningen och den kändes liksom redan så komplett.

    Sat Nam 2012!

    SvaraRadera
  2. Nina - Ibland behöver vi inte önska och känns det komplett så är det precis så det ska vara. Härligt!

    Sat Nam 2012 kära du!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!