fredag, mars 23, 2012

Att hoppa av glädje



Ryggen värker. Häromdagen tog det mig en halvtimme att komma ur sängen.
Men det är muskulärt och går över, i sinom tid.
Naprapaten jag gick till visade sig vara en riktig ängel som  masserade, gav akupunktur, lade på liniment och hjälpte mig på och av med kläderna.
Min yogamatta har rullats ut två morgnar i rad, men den tuffa ashtangayogan har fått ge vika för en lättare yin/hatha.

I övrigt går jag på små lyckorus eftersom jag precis blivit erbjuden och tackat ja till ett företagsevent. Ett stort och känt företag hörde av sig till mig och frågade om jag (lilla jag!) vill vara öppningstalare på en heldagskonferens om kreativitet och flow. Tanken är att jag ska prata om vikten av vila och medveten andning och sedan dela med mig av några bra övningar. 
Jag har fint sällskap av  en psykolog, en kreativitetsforskare och en hjärnprofessor.

Dessutom blir den yogautbildning som först ställdes in ändå av. Jag har inte ens velat skriva om besvikelsen över att den först blev inställd, det kändes bara jobbigt, men så sent som idag fick jag ett telefonsamtal från en av yogafröknarna som säger att den visst blir av, om än i något annorlunda format. Men det formatet kommer att passa mig betydligt bättre.

Och det är sol här. Och löning. Och snart, snart helg.

*glädjehoppar (om än något framåtböjd)

9 kommentarer:

  1. Glädjehoppar med dej! Sat Nam!

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt! Grattis till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag har stora problem med just ländryggen (både medfött och förvärvat) och det som har absolut störst effekt när jag har som mest ont är spikmattan. Det hjälper ju iofs inte mot den "mekaniska" smärtan men mot den muskulära och då är det ju också lättare att röra sig.

    Grattis till seminariet! Vilken häftig känsla. :) Det blir säkert jättebra, du verkar sitta inne med mycket kunskap och erfarenhet som fler behöver få del av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ligga på spikmatta var en av sakerna som naprapaten ordinerade mig (tillsammans med värme, värktabletter (för att inte riskera att belasta fel av smärtan) och promenader). Jag älskar min spikmatta och ligger ofta på den, både när jag har ont och för att komma ner i varv. Skönt att höra att även du får hjälp av den

      Radera
  4. Your blog is amazing!!!! You are brilliant! Fantastic post! Have a brill day!

    www.the-white-list.co.uk

    SvaraRadera
  5. Blir ju glad jag med :) Spännande, vi väntar på att bli uppdaterade :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer, uppdateringen. Och jag tycker att det är minst lika spännande :)

      Radera

Tack för just din tanke, den är viktig!