onsdag, april 25, 2012

Det här är mitt kontor. Ett av dem.

Det här är mitt kontor. Ett av dem. Det stora. Det jag jobbar på tre dagar i veckan.
För någon månad sedan tog jag kontakt med personalchefen och började diskutera möjligheten att hålla yoga för de anställda.
Sedan har vi diskuterat hit och dit och fram och tillbaka.

Och idag var det dags. Klockan halv åtta var det fem tappra själar som rullade ut sina yogamattor (egna eller lånade av mig) på golvet i den stora gymnastiksalen. Kallt var det, och lite för smutsigt för att vara helt okej, men ändå - åh så skoj. Att våga. Att prova. Som yogalärarelev.

Det var en van yogis och fyra nybörjare som kom. Två av dem var män. Det var lite extra kul tycker jag, att de vågade. En av dem skickade ett mejl efteråt och tackade så hemskt mycket för passet och sa att han absolut skulle komma tillbaka.

Imorgon lever och andas jag yoga hela dagen. På Atmajyoti. Först är det mysore i två timmar. Sedan tänker jag mig att jag duschar och äter lite bovetegröt och hänger i den mysiga lobbyn ett tag innan jag sedan är med och assisterar på lunchyogan och ett eftermiddagspass.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att det kom så pass många redan första gången! Det lär säkert sprida sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas oxå att det sprider sig, vet redan nu att vi blir några fler nästa onsdag

      Radera
  2. Så glad för din skull! Kan inte tänka mig någon mer lämpad än du.
    Jag bloggar igen, men om ett helt annat ämne än sist :-) Mycket kan hända i ens liv på ett år... Hoppas vi kan ses snart! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där är du ju!! O nu förstår jag vad du haft för dig sen sist - blivit en riktig topp-pingla (ännu lite mer än förut alltså) - WAW vilken förändring, heja dig! Du vet att du har en yogalektion att hämta in va?! Bara att hojta när du vill

      Radera
  3. Gulledig! Tack!! Det blev visst styrketräningen som blev min yoga, om du förstår vad jag menar :-) Får jag byta yogalektionen mot en andningslektion? I need it. Stor kram!!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!