söndag, maj 20, 2012

Hälsingebubblan

Jag kurerar mig i vår Hälsingestuga. Trettio mil hemifrån har tröttheten, värken och den molande känslan av olust ersatts av en skön lättja. Det är lätt att hamna i en bubbla här. En skyddad värld. Skogen och sjön och den vidunderliga utsikten har den effekten på mig. Jag var sovit mycket och länge, druckit lite för mycket vin och varit vaken långt efter midnatt. Det är egentligen inte alls min grej, men samtidigt finns det något där, inom mig, som har det behovet, och då får det vara så. Eftersom jag inte varit helt bra under långhelgen nyttjar jag min rätt till sjukskrivning även imorgon vilket innebär att vi stannar ännu en dag. Gott så. Gott att lyssna in behov och låta dem få plats.

2 kommentarer:

  1. Låter klokt! Njut och hoppas det underbara vädret håller i sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessvärre har vädret inte varit lika varmt och soligt som på många andra håll i landet, men vi var njutit en massa ändå. Tack Linn!

      Radera

Tack för just din tanke, den är viktig!