torsdag, juni 28, 2012

Att ta med kontoret ut

Det här är min arbetsplats just nu.
Jag tog med filt, sojalatte, anteckningsbok och datorn ut i gröngräset.

Det är sommar, Mälaren glittrar och jag har förmånen att vara här, just nu.

Jag har förmånen att jobba två dagar i veckan med det jag älskar. Det gör mig rik. Inte på pengar men på lycka.

Jag kan yoga, plugga, träffa klienter eller bara sova en stund. Jag väljer själv.
Vanligtvis väljer jag klienter, men nu börjar de flesta ta semester, både från mig och från stan.
Så nu fokuserar jag lite extra på yogan - min egen practice, att plugga och att vara med och assistera på klasser.
Och så sover jag en del, för nu är kroppen trött efter vintern och vårens tidiga morgnar.

Jag börjar också, så smått, planera inför hösten. Igår hade jag två givande möten som kanske mynnar ut i spännande samarbeten och projekt till hösten.

Så - tacksamhet är dagens ord, för mig.

Vad är du tacksam över?

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Rikedom är så mycket mer än pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det verkligen! Jag förlorar en massa tusenlappar i månaden på att inte jobba heltid på företaget där jag är anställd, men det är värt den uppoffringen, alla gånger!

      Radera
  2. Vad härligt det låter. Jag är tacksam för så mycket och är glad att jag kan se det fast jag är mitt i min största kris någonsin. Har tänkt mycket på en vän under våren. Vi tappade kontakten för drygt 10 år sen utan att jag vet varför. Har sökt henne på Eniro och FB utan resultat. I lördags hittade hon mig på FB. Vi bor en bit ifrån varandra men hon var här hemma nu och vi har redan träffats två gånger. Nästa vecka åker jag hem till henne några dagar. Det är jag tacksam för. Ha en underbar sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh vad skoj med din vän, verkligen något att vara tacksam över

      Radera

Tack för just din tanke, den är viktig!