söndag, juli 15, 2012

Den bästa stunden på dagen

Jag har egentligen två bästa stunder på dagen.
Den första är morgonyogan. Att vakna innan familjen och rulla ut mattan intill den öppna spisen. Att andas in dagen.

Den andra stunden som jag gillar sådär lite extra är förmiddagskaffet. Vanligtvis äter jag en smörgås till kaffet (frukosten består av gröt o havremjölk, gärna med färska bär) men nu är det semester och sommarlov och då lyxar vi lite extra. Idag blev det blåbärspaj med bär som vi plockar under förmiddagens skogsäventyr.

Har du någon favoritstund på dagen?

4 kommentarer:

  1. Hej! Har precis hittat till din blogg, och är helt såld :) Vad bra du skriver! Jag har precis startat en blogg själv, och skulle gärna länka hit om jag får?
    Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit och välkommen tillbaka! Vilka fina ord om min blogg, tusen tack! Du får absolut länka till mig, o jag länkar gärna till dig för du har bara en massa intressanta inlägg som tilltalar mig

      Radera
  2. Ja! En favoritstund är när Linn sover middag. Till vardags brukar det vara mellan elva-tolv någongång. Då gör jag mitt kaffe! En Epresso med skummad havremjölk blandat med lite grädde. Oftast något litet till, en knäckebröd med smör och ost kanske. Sedan är det egen tid vi datorn. Som jag njuter! Nu på semestern tar vi kaffe efter frukosten och låter den bli lååång!
    Blev så inspirerade att få mina yoga morgnar igen. Har inte blivit rutin på det sedan Linn kom. Men allt börjar ju i tanken :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, yoga handlar ju inte om tid utan mer om att verkligen bestämma sig. Men låt den där magiska småbarnstiden få vara just det. Yogan finns kvar, i sin egen form för dig. Men morgonyoga, det är ngt alldeles extra magiskt tycker jag.
      Din favvostund påminner mycket om den jag hade när Signe var liten. Jag älskade när hon somnade och jag fick min kaffestund. Och jag älskade när hon vaknade så att jag fick vara med henne igen. Kram

      Radera

Tack för just din tanke, den är viktig!