måndag, juli 30, 2012

Yogaretreat - dag 3 (asanas)

Det är här jag rullar ut min yogamatta, tidigt varje morgon. Sen ligger den kvar där, hela dagen. Jag tillbringar mer tid på den än någonannanstans. Två timmar på morgonen (mysore). Två och en halv timme på förmiddagen (teknikklass och filosofi). Och så en timme på kvällen, innan middagen (meditation)

Jag känner mig som en nybörjare, om och om igen. Men jag grundar, öppnar upp, stärker ben och lyfter hjärtat. På teknikklasserna jobbar vi i par och turas om att justera och vara elev. Jag gillar det. Att få nya infallsvinklar och att se och känna nya kroppar.
Resten av veckan ska jag få gå bredvid, som lärarelev, på den ledda klassen. Det är en ynnest och en ära att få den möjligheten. Tänk att jag nu får gå bredvid den yogafröken som först introducerade mig till yogan.

Namasté för det. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!