onsdag, oktober 30, 2013

Yogavila

Jag väljer bort yogan. Just nu är livet så mycket annat. Saker jag längtat efter. Saker jag försakat. 

Vi packade bilen och åkte upp till Hälsingland i söndags. Planen är att vi är kvar här i en vecka. 
En veckas ledighet känns så lång och redan nu har en halv vecka gått. 

Men ändå. Slippa ställa väckarklockan och bara flöda med. Det är sånt jag gillar. Det är det som är semester. 

Och när klockan inte ringer tidigare i vårt lilla sommarhus så får jag inte till den där egna stunden på mattan. Istället ligger vi kvar och läser en extra stund i sängen och äter långa frukostar. Och sedan går dagen med skogsdoft och korvgrillning eller en lyxfika i den lilla staden i närheten. 

Vi har även varit en sväng hos barnens mormor där även lillkusin och min syster var. 

Och idag doftar huset av kanelbullar. 

H ö s t l o v 

Är du ledig? 

6 kommentarer:

  1. Helt good enough! Tror att den största yogiska utmaningen är att vara med barnen och familjen och andas lugnt.. Kram

    SvaraRadera
  2. Men det är väl yoga om något att prioritera sin familj och samvaron? Asanas är ju bara en del av åtta. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det onekligen, och vi yogisar (läs jag) behöver bli påminda om det mer än andra tror jag. Är lätt att fastna i asana. Även om det mesta andra i mitt liv faktiskt är väldigt yogiskt. Men efter en veckas icke-asana börjar jag nu längta efter att rulla ut mattan igen.

      Radera
  3. Allt är precis som det ska vara. Och du är precis där du ska vara. Kramis!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!