lördag, april 30, 2011

Signe 4,5 år och Siri 2 år och 3 månader

Signe - har jämlikt och kärleksfullt tillsammans med sin pojkvän Filip bestämt att de ska gifta sig när de blir stora. "Filip är kär i mig, mamma. Och jag är kär i honom" säger hon ofta, helt självklart.
Är förskolans mest kreativa barn, påstås det, och hjälper gärna de andra barnen att måla och skriva och pyssla. Gillar att sitta vid datorn eller med penna och papper och stava ord.
Har, efter flera månaders sömn i vår säng, börjat vela sova i sin egen säng, "mitt rum är ju mysigt".
Har blivit inbjuden på flera kalas och blir lika glad varje gång ett nytt inbjudningskort väntar i brevlådan.
Väger knappt femton kilo och har storlek 110

Siri - Älskar att hjälpa till att laga mat och provsmaka. Gillar att packa väskor och leka att hon går och handlar, ofta med dockan i barnvagnen och en låtsastelefon i handen. Är mer docktjej än vad Signe någonsin har varit. Signe har inga problem med att Siri har tagit över alla hennes dockor. Har fått smak på godis (sedan påskens ekologiska godispåskägg) och leker ofta att hon äter godis. Har sedan några veckor tillbaka kärleksfullt börjat kalla mig för "Mammi" istället för "mamma". Det tycker jag är sött. Inte alltid lika sött är hennes trots och heta temperament. Men jag vet vilka hon brås på så jag kan inte vänta mig så mycket annat, tänker jag. Väger knappt tolv kilo och har storlek 86/92.

Båda - kramas innerligt varje dag och är otroligt måna om varandra. De kivas en hel del också. Siri drar Signe i håret och Signe retas. När de blir riktigt arga på varandra skriker de "bajsunge" åt varandra.

När Signe var 2 år och 3 månader var hon relativt nybliven storasyster. Om det kan du läsa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!