tisdag, mars 22, 2011

Min löpning

Jag gav mig ut och sprang idag. Utan broddar men på grusiga vägar. Till och runt slottet och dess vackra park. Och så tillbaka igen.
För nu längtar benen ut. Precis som de gjorde förra året.
Att jag ägnat nästan ett helt år åt löpning känns ofattbart. Jag? Som knappt sprungit längre än åtta kilometer i hela mitt liv?

Nu är löpningen en ganska stor del av mitt träningsliv. Och jag älskar den. Den bygger styrka och kondition, förbättrar min andning och är också väldigt meditativ, åtminstone försätts jag i ett lätt meditativt tillstånd bland granbarr, kottar och skogsdoft.

Förra året var mitt mål att springa en mil. Det gjorde jag.
I år har jag anmält mig till flera olika mil-tävlingar*. Nu är målet istället att springa 1,5 mil. Halva Lidingöloppet.


*och det är bara Blodomloppet som jag har en löpkompis till så vill du hänga med på Tjejmilen eller Lidingöloppet så får du gärna höra av dig, alltid kul att vara flera som tränar mot samma mål.

7 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Vad härligt att bena längtar ut! *Skratt* löpning var det bästa jag visste, innan jag skade knät. Nu är det cykling som gäller, nästan samma känsla.

    Lycka till med träningen inför tävlingarna!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar löpningen. Jag hann springa två halvmaror innan jag blev sjuk. Nu klarar jag inte en kilometer. Men det kommer, sakta men säkert! Kram

    SvaraRadera
  3. Ska du springa Midnattsloppet?

    SvaraRadera
  4. Oj va härligt! jag önskar så att jag kunde ge mig ut och springa. Men mitt träningsförbud är knappt lyft än så jag får nöja mig med promenader och hoppas att de kan bli några löparrundor i framtiden. kram

    SvaraRadera
  5. Det låter härligt! Jag har inte tagit mig ut på min första runda än men det kan bli redan i morgon. Varför vänta? :)
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Häftigt! Jag hoppas jag kommer dit en dag.

    SvaraRadera
  7. Viralila - skönt att du kan cykla i alla fall. Och att du har din yoga!

    Maria - skynda långsamt. Du hinner!

    Sara - nej, jag har inte anmält mig till Midnattsloppet, men jag funderar på det. Ska du springa?

    Ensamma mamman - och jag säger samma sak till dig som till Maria - skynda långsamt, du hinner!

    Geta - ja, varför vänta?! Ut och spring med dig :)

    Kajsa - om längtan finns där så kommer nog benen ut ska du se :) Lycka till!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!